Doorloop de online module: Businessmodel Canvas en leer deze krachtige methodiek toepassen om jouw businessmodel op een transparante en overzichtelijke manier in kaart te brengen kennen. Je scherpt je waardepropositie en de waarde die je bedrijf toevoegt aan het succes van je klanten aan en maakt dit beter communiceerbaar. Zowel intern als extern.
Wanneer is het Businessmodel Canvas iets voor je?
- Als je meer focus wilt op zaken die cruciaal zijn om succesvoller te worden.
- Als de waardepropositie waarmee je in het verleden succesvol bent geweest, niet langer onderscheidend is.
- Als de markt vraagt om vernieuwing en verandering, maar je niet precies weet waar je moet beginnen of wat de consequenties zijn van je interventies.
- Als je het ondernemerschap binnen het bedrijf een stevige impuls wil geven.
- Als je zoekt naar een gemeenschappelijk businessjargon binnen directie en management.
- Als je vernieuwing wil (bijv. nieuwe verkoop- of distributiekanalenkanalen of nieuwe partnerships) of als je de bedrijfsvoering onder de loep wil nemen.
Wat is het resultaat?
Je vult het Businessmodel Canvas in voor je eigen bedrijf en hebt een businessmodel waarmee je direct met je eigen bedrijf aan de slag kunt. Na deelname heb je scherp wat de toegevoegde waarde is die je levert aan klanten en beschik je over een methodiek waarmee je flexibel sturing aan je bedrijf kan geven.