De held van jouw leertraject

Niets is leuker en bevredigender dan al je talent, creativiteit en leervermogen inzetten om mooie resultaten te boeken, een actieve bijdrage te leveren aan doelen en jezelf te verrijken via persoonlijke ontwikkeling. Dit spreek iedereen aan die een leertraject voor een ander ontwikkeld.

Bij Maashorst Academy maken bij het bouwen van workshops, leergangen, online trainingen gebruik van: de Reis van de held*.

De Reis van de Held

Dit is een stappenplan voor verhalen die een belangrijke hoofdpersoon bevatten (de held). De held is degene die jouw training volgt. In het kort komt het erop neer dat de held vanuit de status quo in een allesbeslissende crisis belandt, waar hij/zij uiteindelijk getransformeerd uitkomt. Jij en je training komen in het verhaal als gids om je held iets te leren.

Jij biedt je persona een overzichtelijke training, opleiding of leerlijn aan om het juiste te leren. Ook zorg je voor een oproep om in actie te komen. Het resultaat is betere prestaties en meer werkplezier.

70:20:10 aanpak

In onze leertrajecten maken we gebruik van de 70:20:10 aanpak om het formele en informele leren in te richten: 70% leer je in de praktijk (informeel), door het gewoon te doen en ervaring op te bouwen, 20% leer je van elkaar en 10% blijft over voor formele leerinterventies tijdens een training (online en klassikaal) en via persoonlijke coaching.

Tip: leren start met het inzichtelijk maken van de leerdoelen en scholingsbehoefte van zowel het bedrijf of organisatie, de huidige medewerkers en toekomstige talenten.

*) Dit model is in 1949 populair geworden dankzij Joseph Campbell, hoogleraar in de mythologie, via zijn boek ‘De held met de duizend gezichten’ en vormt de basis voor veel filmscripts en boeken. Wij hebben het aantal stappen ingekort en aangepast naar het bouwen van een leertraject.

Verdiepen

Vul het hulpformulier ‘learner persona‘ in en ga ermee aan de slag.

Winkelwagen
Ontdek, leer en groei

Claim hier jouw gratis whitepaper!

Verkrijg hier jouw exclusieve whitepaper over situationeel leiderschap.